Jak vybrat Apple servis, když je nutna oprava iPhone
Můžete navštívit hned první, který potkáte, můžete tím ale také značně prodělat. Otázce, jak vybrat iPhone servis, se jistě vyplatí chvíli věnovat pozornost.
iPhone byl, je a bude prémiový mobilní telefon. Může za to nejen jeho populární značka, ale i vysoká cenovka. Jeho benefity jsou však zřejmé. Patří mezi ně nejen provázaný ekosystém mezi produkty společnosti Apple, ale i lepší spolehlivost telefonu, než je ta u konkurenčních značek a dlouhá jeho životnost. Díky aktualizacím systému se totiž i několik let starý iPhone naučí novým kouskům. Takže proč jej hned házet do starého železa?
Je jasné, že po letech používání už baterie nevydrží to, co vydržela, když byl iPhone nový. Je jasné, že pokud vám zařízení upadne a rozbije se mu displej, je komfort jeho používání poněkud horší. Je jasné, že může přestat reagovat některé tlačítko. Co ale s tím, pokud již iPhone není v záruce? Samozřejmě se přímo nabízí navštívit iPhone servis. Ale jak vybrat takový, který je maximálně spolehlivý?
Jak vypadají webové stránky?
Doba je moderní a takové musí být i stránky servisu. Pokud vypadají jako z minulého desetiletí, rychle pryč. Apple je moderní značka, která si žádá patřičnou prezentaci. Pokud se tedy na webu servisu vyskytují chyby, je nevzhledný, či na něm něco nefunguje tak, jak má, je evidentní, že mu provozovatel nevěnuje pozornost. Jak si pak můžete být jistí, že ji bude věnovat vašemu problému?
Je to o ceně
Zkontrolujte rozsah nabídky nejen oprav ale i u jakých modelů jsou nabízeny. Obvykle se v ní nebudou vyskytovat ty nejnovější, ty rok staré ale již ano. To znamená, že servis aktualizuje svou nabídku, čímž určí ceny oprav u novějších modelů, zároveň ale zlevní opravy těch starších. Je to z toho důvodu, že cena jejich náhradních komponent časem klesá.
Oprava iPhone telefonu vás bude něco stát. Nevyplatí se ale navštívit hned první Apple servis, na který narazíte. Projděte si ceny servisů a porovnejte je mezi sebou. Pokud je nějaký výrazně levnější, dá se předpokládat, že používá neoriginální komponenty, a to určitě nechcete. Samozřejmě ale platit za tu samou opravu o poznání více, také ne. Volte tedy zlatý střed.
Sociální sítě, reference a recenze
Na Facebooku je každý a kdo na něm není, jako by nebyl. Najděte si tedy profil daného servisu a projděte si, jak komunikuje se svými zákazníky. Položte mu klidně i dotaz a vyčkejte, než dostanete patřičnou odpověď. Protože jste potenciálním zákazníkem, měli byste za ni servisu stát.
Facebook, a obecně veškeré sociální sítě, poskytují ještě jeden benefit. Pokud totiž začnete daný servis sledovat, můžete obdržet i různě vysokou procentuální slevu na vaši zakázku. A to se za jeden klik na „To se mi líbí“ určitě může vyplatit.
Podívejte se i na reference, dohledejte si recenze na to, jaký mají zákazníci na opravy iPhonu a ostatního Apple zařízení daného servisu názor. Najdete-li nějaký negativní, zbystřete. Vyřešil jej servis nějak? Nebo problém ignoroval? I k tomu poslouží sociální sítě, ale také web servisu. Na něm však přece jen najdete spíše ty pozitivní reakce.
Správný iPhone servis nabídne i něco navíc
iPhone servis ale nemusí poskytovat jen servis jako takový. O mnohém jistě vypovídá i rozsah jeho služeb. Pokud vyjma opravy iPhonu a dalších Apple produktů pro ně prodává různé příslušenství, jako jsou kryty a skla na displej, je vidět, že má o zákazníka skutečný zájem. Ten díky tomu pak ušetří čas, protože už nemusí nic shánět někde jinde. Pokud servis nabízí i odbornou aplikaci takového příslušenství přímo na telefon, o to lépe.
Věnujte pozornost i slevám. I když to zní jako klišé, může být na nich vidět zájem servisu o svého zákazníka. Sleva může být nejen množstevní v rámci opravy několika produktů v jedné zakázce, ale také může být určena jen studentům. Případně může být zvýhodněný některý váš budoucí Apple servis.
Zkontrolujte si také, jak moc je servis ochotný a vstřícný. Musíte se dostavit na kamennou pobočku, nebo stačí zařízení iPhone poslat poštou? Či si pro něho servis sám pošle kurýra, nebo jej dokonce vyzvedne osobně? A kdo platí poštovné?
Pokud se na vaše opravy iPhonu vztahuje pojistka, servis může vystavit protokol pro vaši pojišťovnu. Pokud si za něho bude účtovat nějaké „drobné“, určitě to také není dobře. A ještě, dostanete na opravy iPhonu a dalších produktů nějakou záruku?
Podívejte se sami na servis
Poslední zásadní rada nad zlato je, abyste se do kamenné pobočky podívali osobně – je-li to ve vašich možnostech. Pokud v ní uvidíte jakékoli odstrašující signály, otočte se na kramfleku a odpochodujte. Ztratíte tím maximálně investovaný čas, nebude vás to ale nic stát a nebudete pak zklamáni z případného neuspokojivého výsledku. Jestliže se nemůžete do servisu podívat osobně, prohlédněte si alespoň fotografie z provozovny. Google vám jistě nějaké najde.
Věnujte také pozornost času samotné opravy. Když už se na pobočku chystáte, můžete si rezervovat přesný termín. Tím bude váš problém vyřešen na počkání. Obvyklé opravy jsou vyřešeny v rámci páru hodin. Velké zásahy samozřejmě trvají delší dobu. Během toho vás ale může pověřený pracovník proškolit v používání vašeho typu zařízení, pokud to servis poskytuje.
Pokud jste text dočetli až sem, zasloužíte si pro svůj iPhone nejlepší péči - appleguru.cz