Nejčastější iPhone 12 a iPhone 12 Pro problémy a jak je řešit

 

Žádná novinka se neobejde bez "porodních bolestí". A to i od těch nejlepších. I iPhone řada 12 od Apple trpí několika chybami. Naštěstí jich není mnoho a většina se vyřeší aktualizací systému, protože Apple na jejich odstranění hbitě pracuje. Nejčastější problémy, které uživatelé hlásí, má ale jednoduché řešení. Poradíme vám pár osvědčených triků.



Rychlá navigace:

1. Aktualizace - první pomoc na většinu problémů
2. Displej - snížená citlivost nebo nazelenalý nádech

3. SMS - nezobrazují se upozornění
4. Problémy s naslouchadly
5. Nefunkční 5G
6. Problémy s připojením Wi-Fi a Bluetooth
7. Fotoaparát - nefunguje
8. Slabá výdrž baterie



1. Aktualizace - první pomoc na většinu problémů

U většiny problémů iPhone 12 se jedná o drobné chyby, a to především v softwaru. Některé ani nemusíte odhalit, pokud např. nepoužíváte 5G nebo speciální sluchátka. Pokud ale ano, první vámi provedený krok by měl směřovat k aktualizaci systému. Je totiž velmi pravděpodobné, že nejnovější verze systému už daný problém řeší.

Jak aktualizovat iPhone 12

·       jděte do Nastavení -> Obecné -> Aktualizace softwaru, kde, pokud je nová verze k dispozici, klepněte na Stáhnout a nainstalovat. Obvykle zde najdete i popis, co daná verze přináší nového a co za chyby opravuje.


   


2. Displej - snížená citlivost nebo nazelenalý nádech

Zejména iPhone 12 mini může trpět sníženou citlivostí displeje na zamčené obrazovce. Je tak obtížné telefon odemknout gestem přejetí prstu vzhůru, stejně tak spustit fotoaparát nebo svítilnu. Po odemčení telefonu se ale jakékoli problémy s citlivostí už nevyskytují. 

Jak řešit:

·       zkuste změnit úchop přístroje

·       problém se vyřeší, i pokud k telefonu připojíte sluchátka nebo napájecí kabel. 

 



V aktivním tmavém režimu si také všimnout nazelenalého nádechu displeje. Tímto nepřesným podáním barev ale trpí malé procento uživatelů. Apple už na tuto situaci i zareagoval, takže si jen zkontrolujte verzi operačního systému a aktualizujte na novější. 



3. SMS - nezobrazují se upozornění

Aplikace Zprávy se se základním iOS 14 může chovat poněkud nestandardně. Příchozí SMS se totiž nezobrazí, nejste na ni upozorněni, nebo naopak upozornění slyšíte, ale zprávu nikde nenajdete. Tento problém postihl zejména iPhony 12 a 12 Pro a jejich skupinové chaty. 

Jak řešit:

·       proveďte aktualizaci

·       pokud aktualizace nepomůže, proveďte obnovu nastavení sítě


4. Problémy s naslouchadly

Apple dbá na maximální možnou přístupnost jeho zařízení handicapovanými uživateli. O to horší pro ně bylo, když si iPhony 12 nerozuměly s naslouchadly. A to dokonce ani s těmi, které nesou certifikaci MFi (Made For iPhone). Celou situaci si však vzal Apple k srdci a na stránkách webové podpory se k problému vyjádřil. Zmiňuje zde nejen jednotlivé problémy, kterými naslouchadla trpí, ale i nápravu. A tou není nic jiného než aktualizace systému.

Jak řešit:

·       proveďte aktualizaci, nová verze systému už tento problém řeší


5. Nefunkční 5G

iPhony 12 jsou první iPhony s 5G. A protože je v tuzemsku technologie 5G ještě patřičně v plenkách, mohou se s tímto připojením, které je dostupné jen v těch největších městech, pojit různé problémy. Pokud víte, že jste v místě, kde již váš operátor 5G nabízí a vy jej stejně „nechytnete“, zkuste aktualizaci nastavení operátora. 

Jak řešit:

·       aktualizujte nastavení operátora: Nastavení -> Obecné -> Informace. Je-li k dispozici, měla by se vám nabídnout automaticky.

Jestliže k dispozici není, váš operátor ji pro své zákazníky ještě nepřipravil a vám nezbyde nic jiného, než čekat, než tak učiní. 5G ale můžete i vypnout. Stačí jít do Nastavení -> Mobilní data -> Volby dat -> Hlas a data, kde vyberte jen možnost LTE.




6. Problémy s připojením Wi-Fi a Bluetooth 

Kvůli 5G musel Apple upravit různé specifikace iPhonů 12, takže i různých antén, vysílačů a přijímačů. Není tak výjimkou, že vám bude kolísat připojení Wi-Fi a Bluetooth se bude náhodně připojovat a odpojovat od párovaných zařízeních. 

Jak řešit:

·       nezbývá než aktualizovat iOS a doufat, že se problém vyřeší.



 

7. Fotoaparát - nefunguje

Všechny iPhony 12 nabízejí optickou stabilizaci hlavního fotoaparátu. Ta zajišťuje, že zachycené snímky budou patřičně ostré, i když se vaše tělo mírně chvěje. Konkrétně u iPhonu 12 Pro má ale stabilizace problém, který se několikrát objevil i v České republice. Pravděpodobně z důvodu uvolnění komponent totiž stabilizace nedokáže zaostřit, a proto je použití hlavního fotoaparátu prakticky nemožné. 

Jak řešit:

·       bohužel jediné řešení je v tomto případě návštěva servisu.


Zastavte se třeba u nás v appleguru.cz



Napište/zavolejte. V pracovní dny reagujeme do 24 hodin. 
420 607 855 558 
info@appleguru.cz


8. Slabá výdrž baterie

Z důvodu menšího prostoru uvnitř šasi telefonů se musela zmenšit i jejich baterie. A to i oproti předchozí generaci, tedy oproti iPhonům 11 a 11 Pro, které by tedy teoreticky měly vydržet na jedno nabití déle. Apple však novinky osadil sice výkonným, ale zároveň úsporným procesorem A14 Bionic, díky kterému by tak menší baterie neměla mít na celkovou výdrž razantní vliv.

Po prvním spuštění a nastavení nového iPhonu si ale můžete myslet, že rozhodně nevydrží tolik, kolik byste od něho čekali. V tomto případě se vyplatí počkat a neděsit se hned z kraje, že s vámi telefon neudrží po celý den krok. Na pozadí totiž probíhá značné množství procesů, které se musí dokončit, a ty samozřejmě nějakou tu energii stojí (např. stahování fotek z icloudu atd.). 

Jestliže vám ale přijde, že ani po čase váš nový iPhone nevydrží tolik, kolik byste od něho očekávali, můžete si to, kam všechna jeho energie plyne, zkontrolovat. 

Jak řešit:

·       přehled spotřeby baterie: Nastavení -> Baterie. Zde uvidíte souhrn za posledních 24 hodin, ale i za posledních 10 dní. Sjedete-li poté níže, jsou zde používané aplikace seřazené podle toho, kolik která „žere“. Díky tomu si uděláte jednoduchý obrázek, zda je vše v pořádku, nebo nějaký titul vytěžuje baterii nadstandardně. Řešením je menší používání aplikace, nebo rovnou její smazání.




Nepodařilo se vám váš problém vyřešit?


Zastavte se třeba u nás v appleguru.cz



Napište/zavolejte. V pracovní dny reagujeme do 24 hodin. 
420 607 855 558 
info@appleguru.cz



Zdroj doprovodných obrázků: Apple.cz