🎉 Hurá! Teď jsme tu pro Vás i v sobotu! Přijďte, těšíme se. 🍏

Reproduktor nefunguje? Co dělat, než navštívíte MacBook servis

Prvním krokem k nápravě podobného problému u počítačů Mac, ale i u iPhonů, iPadů a iPodů touch je aktualizace softwaru. Pokud si totiž nejste vědomi nějaké hardwarové překážky, která by zvuk z reproduktoru ovlivňovala, pravděpodobně se jedná o softwarovou záležitost. Pokud o ní Apple ví, v aktualizaci ji může napravit. Aktualizace systému a aplikací v Mac App Store.

 

V operačním systému macOS High Sierra a starším stačí spustit Mac App Store, zvolit nabídku aktualizace a tu patřičnou nainstalovat. V macOS Mojave a novějším zvolte v nabídce Apple vlevo nahoře Předvolby systému a vyberte Aktualizace softwaru. iPhone, iPad nebo iPod touch můžete aktualizovat v nabídce Nastavení -> Obecné -> Aktualizace softwaru. Postup při aktualizaci iOS zařízení.

 

Před aktualizací vašeho zařízení si nezapomeňte zálohovat jeho data!

 S MacBooky Vám poradíme / pomůžeme, stačí nás kontaktovat appleguru.cz

Počítač Mac a kontrola nastavení zvuku

Jestliže se vám ani po aktualizaci vašeho počítače se systémem macOS z jeho reproduktorů neozývá žádný zvuk, zkuste zkontrolovat nastavení zvuku. Předně je nutné od počítače odpojit všechna externí zvuková zařízení a i ostatní kabely – to nejen z USB ale i z 3,5mm jack konektoru. Předvolby systému najdete v levém horním rohu panelu nabídek pod volbou loga Applu, nachází se ale i v Launchpadu, či je můžete mít v docku.

 

V nabídce Apple vlevo nahoře zvolte Předvolby systému a následně vyberte nabídku Zvuk. Na panelu Výstup zvolte Interní reproduktory (pokud je na panelu Výstup uveden Digitální výstup místo interních reproduktorů, zkontrolujte konektor zvukového výstupu vašeho Macu). Máte-li posuvník hlasitosti stažený doleva, posuňte jej doprava. Je-li zaškrtnuté políčko Ztlumit, zrušte jeho zaškrtnutí. Následně zkuste přehrát libovolný zvuk. Pokud ani tentokrát žádný zvuk neslyšíte, je třeba navštívit MacBook servis. V předvolbách systému si můžete určit jeho chování napříč všemi možnostmi.

 

Servis MacBook počítači udělá kompletní diagnostiku a přesně zjistí jeho závadu. Může stačit jej jen rozebrat a vyčistit zevnitř, protože se do jeho útrob mohly dostat pouze různé nečistoty. Zároveň se ale může jednat o vadnou komponentu, kterou bude třeba nahradit. Oprava MacBook počítače vás vyjde v závislosti na rozsahu servisního zásahu, ale i toho, jaký jeho model vlastníte. Výslednou cenu byste však měli znát již po diagnostice. Zobrazení nastavení zvuku.

 

iPad a iPod touch a řešení potíží s reproduktorem

Pokud si myslíte, že vám reproduktor nefunguje, zkuste nejdříve zkontrolovat následující. V nabídce Nastavení jděte do volby Zvuky nebo Zvuky a haptika a několikrát přejeďte jezdcem Zvonění a výstrahy doprava a doleva. Doleva hlasitost ubíráte, doprava naopak přidáváte.

 

Jestliže nic neslyšíte, bude s největší pravděpodobností reproduktor poškozen. Zjistit to můžete i, pokud připojíte k vašemu zařízení sluchátka. Jestli se v nich zvuk ozývá, ale z reproduktoru zařízení ne, nejedná se o systémovou ale hardwarovou záležitost.

 

V takovém případě navštivte iPhone servis. Oprava iPhone reproduktoru je závislá od jeho modelu, např. u iPhonu 5s vás vyjde na 940 Kč, iPhonu 6 na 990 Kč a třeba iPhonu 7 Plus na 1 190 Kč. Pokud se vám ale dle výše uvedeného postupu zvuk ozývá, proveďte následující kroky, kdy po každém z nich zkuste, jestli už zvuk funguje tak, jak má.

 

Jednotlivé kroky kontroly nastavení zvuku a jeho funkčnosti: 

  • Posuňte přepínač Zvonění/ticho směrem k displeji tak, aby nebylo vidět oranžové podbarvení.
  • Přejděte do Nastavení -> Nerušit a zkontrolujte si, jestli nemáte tento režim zapnutý.
  • Otevřete některou aplikaci, která přehrává hudbu nebo zvuky a nastavte hlasitost pomocí tlačítek nebo jezdcem v Ovládacím centru.
  • Abyste se ujistili, že vaše zařízení neodesílá zvuk do nějakého Bluetooth příslušenství, v Nastavení -> Bluetooth aktivaci vypněte.
  • Z multitaskingu ukončete všechny aplikace a restartujte své zařízení.